torsdag 9 april 2009

Johans blogg: Musiktips


När man är känd så har man stort inflytande på många. Det är något man kan ha användning av.

Alltför många i dagens samhälle lyssnar bara på det de blir tilldelade via massmedier såsom radio och tv. Flera av mina fans faller säkert in i denna kategori då jag blev känd via just ett tv-program.
Jag ser det därför som min uppgift och mitt ansvar att utnyttja mitt inflytande till att få folk att lyssna på lite vettig musik och på så sätt rädda mänskligheten.

Här är en liten lista med musik jag gillar:

The Cure – Love SongLou Reed – Satellite of LoveMGMT – KidsSuede – Picnic by the MotorwayPeter Doherty – Last Of The English RosesThe Clash – Rock The CasbahThe Kooks – Shine OnJoy Division – New Dawn FadesMelody Club – Palace StationLaakso – DropoutThe Knife – Like A PenKeane – Somewhere Only We KnowEditors – MunichKaiser Chiefs – I Predict A RiotThe Verve – Slide AwayMarkus Krunegård – HjälpBabyshambles – There She GoesJens Lekman – Sipping On The Sweet Nectar
Spotify-användare kan klicka på låtarna för att lyssna direkt. Fler listor kommer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar